Dieta białkowo tłuszczowa – wszystko od A do Z

Dieta białkowo tłuszczowa z zasady polega na większej eliminacji węglowodanów z diety. Tym samym w diecie górują białka i tłuszcze. Jeśli chodzi o węglowodany w takiej diecie, oscylują one na poziomie około 50-150 gramów. Wszystko zależy od konkretnych predyspozycji danej osoby, od jej wieku, wagi, płci a także również od aktywności fizycznej.

Składniki diety białkowo tłuszczowej

W takiej diecie przeważnie królują wysokiej jakości tłuszcze nierafinowane, takie jak: oliwa z oliwek, olej kokosowy, olej lniany. Również tłuszcze zwierzęce stosowane są w tej diecie, na przykład smalec gęsi, kaczy, wieprzowy. Spożywane jest tutaj również masło. W ramach białka spożywa się na tej diecie w szczególności mięso drobiowe, wołowe, wieprzowe oraz podroby. W ramach przekąsek spożywane są orzechy nerkowca, migdały, pekan, macadamia, laskowe czy włoskie. Zalecane jest nieprzekraczanie jednej garści dziennie orzechów. W tej diecie królują też jajka, pod każdą postacią, które są bogate w białko oraz w tłuszcz.

Dla kogo dieta białkowo tłuszczowa?

Dieta ta jest dedykowana zwłaszcza osobom, które chcą zredukować masę ciała i nabrać tkanki mięśniowej. Dieta ta, z racji małej ilości węglowodanów na pewno nie jest zalecana osobom z problemami hormonalnymi, z tarczycą. Oczywiście kobiety w ciąży również nie mogą być na takiej diecie. Najczęściej dieta białkowo tłuszczowa jest okresowa, trwa przez około trzy miesiące. Na pewno bardzo szybko widać wyniki na takiej diecie, następuje niewielka redukcja wagi już po pierwszym tygodniu stosowania.

Źródło informacji – http://www.sfd.pl/